سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های طراحی با چمن مصنوعی دیواری

پیش از این انواع چمن مصنوعی را به عنوان کفپوش همیشه سبز می شناختیم. نصب چمن مصنوعی در زمین های ورزشی، زمین بازی کودکان و چمن مصنوعی مهد کودک، فضای سبز پارک های عمومی، محوطه سازی و حیاط، روف گاردن و بام سبز بسیار رایج است. به شکل سنتی همیشه چمن ها را در سطوح افقی دیده ایم و شاید این تصور ایجاد شده که این محصولات را باید همواره به عنوان کفپوش استفاده کرد. دکوراتیوهای حرفه ای طراحی های خلاقانه و ابتکاری خود را با چمن مصنوعی دیواری انجام می دهند. این چمن های همیشه سبز پلیمری بهترین متریال برای نصب در سطوح عمودی هستند. شاید به نظر کمی عجیب یا غیر عادی باشد ولی استقبال خوبی از دیوارپوش های سبز شده است.

چمن مصنوعی دیواری چیست؟


Green wall نوعی طراحی روی دیوارها و سطوح عمودی است که با استفاده از چمن مصنوعی انجام می شود. دیوارهای آجری و سنگی بهترین مصالح برای نصب چمن مصنوعی هستند. اساس کار به این ترتیب است که چمن مصنوعی رول در ابعاد متفاوت روی دیوار فیکس می شود و نمایی سبز به وجود می آید. دیوار سبز چمن مصنوعی را می توان در هر مکانی که امکان پرورش گیاه طبیعی وجود نداشته باشد، به کار گرفت.

طراحی چمن مصنوعی دیواری در فضای داخلی


بدون تردید استفاده از قیمت چمن مصنوعی تزئینی در داخل ساختمان، یک اقدام جسورانه است. به خصوص وقتی بخواهید یک دیوار کامل را با این محصول پوشش دهید، ریسک کار بالاتر هم می رود. اگر از ایده های جدید و خلاقانه استقبال می کند فضای سبز را به داخل خانه دعوت کنید. از چمن مصنوعی برای پوشش دیوار پشت تلویزیون، جداسازی فضاهای بزرگتر، دکوراسیون اتاق پذیرایی و …. می توان استفاده کرد.

برای نصب چمن مصنوعی روی دیوار اقداماتی از قبل انجام می شود. درست شبیه به کاری که در موقع اجرای چمن مصنوعی زمین فوتبال انجام می شود باید به نوعی این محصول دکوراتیو را روی دیوار فیکس کرد. تنها تفاوت در نحوه زهکشی چمن مصنوعی است. برای نصب چمن روی دیوار پذیرایی یا دیوار کاذب نیازی به انجام عملیات زهکشی برای عبور آب نیست. دو نوع چسب مخصوص  که عایق رطوبت و ضد یخ زدگی هستند در همه سازه های چمن مصنوعی دیواری استفاده می شود.