سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب کفپوش موکت

اگر مطمئن نیستید چه رنگی برای موکت اتاق خواب، راهرو یا اتاق نشیمن مناسب است نگران نباشید. برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل لازم نیست یک دکوراتور حرفه ای باشید با یک نگاه خلاقانه به اطراف می توانید بهترین ایده ها را پیدا کنید.

استفاده از پتانسیل های موجود در هر فضا بهترین شیوه برای طراحی است. برای اینکه از بین صدها رنگ یکی را انتخاب کنید باید تعداد رنگ ها را محدود کنید. رنگی را انتخاب کنید که با سایر لوازم هماهنگ باشد.

برای مکان های پر رفت و آمد از رنگ های تیره تر یکی را انتخاب کنید. رنگ های خاص و به اصطلاح جیغ مناسب فضاهای عمومی نیستند. در نظر داشته باشید که رنگ موکت تا مدت ها دست نخورده باقی می ماند پس برای اتاق ها از رنگ های روشن تر و شادتر استفاده کنید.

رنگ های روشن نظیر سفید برای موکت اتاق پذیرایی عالی هستند. اما اگر فرزند کوچکی در خانه دارید دور رنگ های روشن را خط بکشید. انتخاب رنگ موکت بر اساس فضا دقیقا یعنی اینکه در هر خانه، با توجه به شرایط موجود انتخاب انجام شود. تصور کنید پشننالوی دوست داشتنی تان همین پیشی ها و پاپی های ملوس چه بلایی سر موکت اتاق نشیمن می آورند.

اگر برای خرید موکت در نهایت بین چند رنگ تردید دارید، رنگی را که سلیقه تان نزدیکتر است انتخاب کنید. برای مثال بین موکت آرتا طرح رویال با رنگ خنثی و موکت آرتا طرح موج با طراحی آبی کدامیک را می پسندید؟

در خانه های سنتی از سایه روشن های رنگی برای ایجاد فضایی لوکس یا یک محیط با صفا و دنج استفاده می شود. موکت هایی به رنگ بژ و خاکستری روشن گزینه ای گرم و راحت هستند که اغلب برای فضای نشیمن به کار می روند. رنگ تیره در موکت فضا را لوکس و مدرن نشان می دهد.قهوه ای تیره، ذغالی یا خاکستری تیره برای سبک طراحی مدرن ایده آل است.

اگر می خواهید خاک و لکه ها را پنهان کنید از موکت های طرح دار و رنگی استفاده کنید. برای اینکه ریخت و پاش های فرزندتان کمتر به چشم بیاید کفپوش ها را از موکت های رنگارنگ انتخاب کنید. یک قطعه موکت با 2 یا 3 تن رنگی برای این منظور ایده آل است.

الیاف پرو پیلن، نایلومن، پلی اتیلن از رایج ترین متریال در تولید موکت ایرانی هستند. الیاف نایلونی به مراتب قیمت کمتری دارند و بسیار مقرون به صرفه تر هستند. رنگ موکت روی بافت نایلون کاملا ثابت می ماند. این محصولات دوام زیادی دارند و مناسب خانواده های پر جمعیت با تعداد کودکان بیشتر هستند. با توجه به قابلیت شستشوی موکت حتی در صورت نگهداری از حیوانات خانگی نیز می توانید از موکت با رنگی که دوست دارید انتخاب کنید.

نوع بافت الیاف موکت، لایه زیرین و بکینگ موکت به همراه کیفیت مواد اولیه می تواند تصمیم گیری را تحت تاثیر قرار دهد. همه برندهای معروف موکت دارای تنوع رنگی هستند بنابراین در تصمیم گیری عجله نکنید. موکت استاندارد با الیاف مقاوم و تراکم بالا به رنگ مناسب را خریداری کنید.